Snip, snap, snude...

Nu er det slut. Endegyldigt slut med de lyse nætter. Nu går det kun én vej. Inden vi ser os om står vi og:

  • River blade sammen
  • Skifter til vinterdæk
  • Salter fortovet
  • Sætter julepynt op
  • Skyder raketter af
  • Slår katten af tønden
  • Maler påskeæg
  • Fejrer befrielsen og de lyse nætter!
De kommer tilbage, de lyse nætter. Tænk bare, snart skal man sidde med et glas portvin lille-juleaften i stearinlysenes skær og høre Christmas carols - det glæder jeg mig til!

Kategori: ,. Bookmark permalink.

15 Kommentarer til Snip, snap, snude...

  1. Nixen bixen.. sommerferien starter nu, og jeg NÆGTER at tænke på efterårsblade, sne og jul.. NU er det sommer, det siger DMI selv.. :-)

  2. Men husk nu at nyde hundedagene, mens vi stadig har dem. Vuf!

  3. Inge, du er bare ikke til lyse nætter eller hva'?

    Og fra imorgen er der Skt. Laurentii tårer, Cummings.

  4. Når du ser et stjerneskud ... (nøj, hvor får vi travlt!)

  5. Mig kan du ikke skræmme! Om en måneds tid har JEG ferie og tager derned, hvor nætterne er lange. Til gengæld er de stjerneklare og som lune kærtegn.

    Derefter skal det med saltning osv. bare udholdes. Portvinen går dog an.

  6. Om en måneds tid så kan det være at Inge er begyndt at glæde sig til jul :)

    Jeg læste engang et interview med Benny Andersen og Henrik Nordbrandt, de var på et symposium el. lign i det danske sommerland, om sommer og det med at bo i Danmark versus udlandet. Henrik Nordbrandt boede dengang i tyrkiet. Interviewet blev afbrudt af en kraftig sommerbyge, og Nordbrandt sagde (efter hukommelsen):"Det er lige præcis det jeg hader ved Danmark - ustabilt sommervejr". Benny Andersen replicerede:"Det er sjovt for det er lige præcis det jeg elsker".

    Måske er vi bare nogen Nordbrandter og Andersener, når det kommer til stykket?

  7. Apropos Nordbrandt, så skiftede han jo siden holdning til det danske vejr. Selv han fik nok af evig solskin på et plettet sind...

  8. Ja, hans tålmodighed med Tyrkiet hørte op længe for alle os andre - paradoksalt nok.

  9. Gowings, man må før eller siden overgive sig til det danske vejr!

  10. Jeg elsker det, så jeg er nok Andersen inderst inde...

  11. Uden Relevans, det er Cummings, der godt kan lide det sådan - og han er æstetikeren af os to

  12. Kære Gowings, man er nødt til at manifestere sig på en eller anden måde ...

  13. Jeg kan godt lide listen over lyspunkter i vinterhalvåret. Jeg elsker at skrabe is af bilruder og lave snebolde. Selv om mine briller engang gik i stykker af den grund, er det stadig én af de mest vanvittig dejlige stunder i mit liv. Skørt, men godt.

    Tillad mig at pålægge dig og alle læserne en opgave: På den første solskinsdag efter den første nattefrost smides alt, hvad man har i hænderne, så hurtigt som muligt og man går en tur ved enten Grib-sø, Lyngby Sø, Frederiksdal-kanal, Randbøldal eller Munkebjerg - et sted med bøgeskovbryn. Når jeg ser de orangegule og røde blade og den blå himmel er jeg lykkelig :)

  14. Jeg kan følge dig i det hele Donald. Varmen som vi har nu er i overkanten af hvad jeg kan håndtere, men morgenkøligheden på en varm sommerdag der er ved at køre sig i stilling kan også noget særligt.

Skriv en kommentar