Juleevangeliet

- "24.december. Jeg er kun en fattig mand, men jeg gav gerne 10 shillings for at udfinde, hvem der har sendt mig det fornærmelige julekort, som jeg modtog her til morgen. Jeg fornærmer ingen - hvorfor skulle nogen da fornærme mig? Det værste ved denne begivenhed er, at jeg nu mistænker alle mine venner. Håndskriften uden på konvolutten er tydeligt nok fordrejet, idet skriften hælder den forkerte vej. Jeg kan ikke forestille mig, at Gowings eller Cummings skulle føle sig fristet til at begå en så skændig handling. Lupin nægter ethvert kendskab til kortet, og jeg kan kun tro ham, omend jeg misbilliger hans latter og hans udtalte sympati for fornærmeren. Mr. Franching ville være hævet over en sådan gerning, og jeg tror heller ikke, at Mutlars ville fornedre sig til den slags. Men gad vide, om det var Pitt, den uforskammede kontorist? Eller Mrs. Birrell, rengøringskonen? Dog, skriften er mere skolet, end hvad man kan forvente af sidstnævnte." -

Fra "En mand af betydning" i Jørgen Stegelmanns oversættelse

. Bookmark permalink.

5 Kommentarer til Juleevangeliet

  1. Peter Pedal

    Truth is stranger than fiction, og i dag findes der jo diverse flash-web-animations-julekort, som man kan sende til hinanden.

    Jeg har foreløbig åbnet to julegaver, og én af dem var en Side 9-kalender. Den er jeg svært tilfreds med - især fordi jeg nu kan konkludere, at den glade giver (en pige) ikke er feminist.

  2. God jul til jer begge to, også.

  3. Peter Pedal

    PS: Det kunne være sjovt at se I to - Cummings og Gowings - blogge med en høj promille her i julen...eller nytårsaften.

  4. Det ville ligesom være imod konceptet, Peter Pedal - Stiff upper-lip o.s.v.

Skriv en kommentar